Overzicht van bijeenkomsten in Nederland & België

Ares

Forumleiding
Hieronder staan de meetings voor AB en DL's in Nederland en België.

Nederland

Club Luier is een tweemaandelijkse munch voor ABDL
  • Waar: Nieuwezijds Kolk 25, 1012 PV Amsterdam
  • Wanneer: Om de maand op de 2e zondag van de maand
  • Tijdstip: 16:00 - 20:00
  • Entree: €10,- (earlybird kaartje) anders €15,- aan de deur
  • Website: luier.club

Crèche Bébé is een maandelijkse meeting voor ABDL
  • Waar: Thomsonlaan 107-A, 2565HZ Den Haag
  • Wanneer: Iedere 3e zaterdag van de maand
  • Tijdstip: 19:30 - 01:30
  • Entree: €10,- (minimale drankafname €5,-)
  • Website: creche-bebe.nl

België

Pets, littles and ABDL Playground meeting voor AB/ageplay

• Waar: Heppensesteenweg 78, 3945 Oostham
  • Wanneer: Iedere 2e vrijdag van de maand
  • Tijdstip: 20:00 - 02:00
  • Entree: €25 (inclusief de hele avond warm/koud buffet en drank)
  • Website: Pets, littles and ABDL Playground

Little Noon

• Waar: Place de Nous, Wezelbaan 129, 3290 Diest
  • Wanneer: Om de maand op de 4e zaterdag van de maand
  • Tijdstip: 14:00 - 19:00
  • Entree: €20,-
  • Website: Fetlifepagina Little Noon

Antwerpen/Gent munch voor ABDL*
  • Waar: Verschilt per editie
  • Wanneer: 1x per maand, dag verschilt per editie
  • Tijdstip: avond, exacte tijdstippen verschillen per editie
  • Entree: Niet van toepassing
  • Website: ABDL België Munch

*Een munch is een samenkomen van gelijkgestemden op een publieke plaats in een restaurant of café e.d. om met elkaar te praten onder het genot van het drankje: dus met normale kleding aan.

*** Check altijd de website van de desbetreffende bijeenkomst/meeting voor de meest actuele informatie. ***

nubtail

Forum gebruiker
Let op: Pets and Littles wordt in een besloten club georganiseerd, er komt dus nog €10 per jaar lidmaatschapsgeld bij en je moet er wel bij inschrijving legitimatie laten zien.

Ares

Forumleiding
Via Fetlife kwam ik op de pagina van een meeting in België terecht: Little Noon
Ik heb de informatie van deze bijeenkomst aan het overzicht toegevoegd. Lijkt erg op AB/Little's gericht te zijn. ;)

Mickey

Forum gebruiker
Allereerst:
Aan alle organisatoren: bedankt voor jullie meetings, ik en anderen genieten er enorm van. Keep up the good work en als je ergens comments ziet die je als negatief ervaart: het is maar een mening en er zijn voldoende bezoekers op jullie evenementen (!) die het tegendeel aantonen. Een lokatie vinden is bijzonder moeilijk (te duur of je wordt niet geaccepteerd) en dan moet je inhoudelijk er ook nog iets van maken met nagenoeg geen budget. Ga daar maar aan staan, en jullie doen het! Bedankt voor jullie werkt en de moeite die jullie telkens nemen!.

Ik wil graag clubs gaan bezoeken. Maar om dat de sites niet recent zijn weet ik niks.
De plekken die geen recente data voeren die zijn in de regel gestopt (of zoekende naar een lokatie). Die vind je veel via google.

De plekken die wel actief zijn vind je vaak via fora waar ze aangekondigd worden door andere bezoekers. Op deze site hebben ze daar zelfs een events tabje voor. Vaak met een verwijzing naar de orginele site. Op andere fora wordt vaker gepost en zie je beter inhoudelijk wat sommige dingen gaan inhouden door bezoek verslagen of een vrijwilliger die het regelt die meld wat er te verwachten is. Limbonees heeft zo een beetje verteld was er as vrijdag te verwachten is.

As vrijdag avond is er bijvoorbeeld de bijeenkomst in club78 in ham belgie. Die zal in het teken staan van kerst.

De meeste anderen hebben hem net gehad en komen in februari volgend jaar pas weer.

Grofweg zijn er:
- club78 in ham belgie -> elke maand een keer in de club een een keer online via discord (AB gericht), even googlen op club78, ham, belgie en in de agenda op zoek naar pets&littles. In de online versie krijgen de kleintjes opdrachtjes en wordt voorgelezen. De laatste keer was dat ook in de club (de 2 evenementen hebben andere organisatoren). Ook was er een beren bak (zwembad vol met knuffels). De online versie wordt geadverteerd op club78 agenda pagina maar er is een separate agenda binnen discord. En als die verschillen is die van discord leidend geloof ik. (afgelopen maand in de website agenda was de online versie op 23 nov. en op discord op 30 nov. die van 30 november is doorgegaan).
Meeting zelf is inclusief koud buffet en drank en gratis parkeren (OV zou ik niet doen).

- Rave in (sameplace) Amsterdam door Emma -> elke 2 maanden?, even googlen emma heeft een website
Drankjes zijn apart af te rekenen en cafe prijzen. Let ook op als je met auto gaat dat amsterdam kwa parkeren enorm duur is (duurder dan de meeting zelf incl drankjes :(). OV is echter wel goed te doen (begrijp ik van bezoekers).

- ABDL kingdom (acknathon) amsterdam door CuddleKingdom (en emma) -> elke 2 maanden?, op hun website zie je helemaal onderin een verwijzing naar de pagina van abdl kingdom.
Drankjes zijn apart af te rekenen en cafe prijzen (3 eur/glas, rearz flesje 500ml is 3 glazen). Let ook op als je met auto gaat dat amsterdam kwa parkeren enorm duur is (duurder dan de meeting zelf incl drankjes :confused:). OV is echter wel goed te doen (begrijp ik van bezoekers).

- Meeting4you in Utrecht door big4little -> nu 2 keer geweest (onregelmatig). Houd de website van big4little in de gaten en fora. Spargo (zijn nick) is actief op fora en ook op andere evenementen komt hij ook. Daardoor is meestal wel bekend als hij weer een meeting realiseert. Op deze bijeenkomsten is ook een mevrouw aanwezig die de kleintjes bezig houd. En een ballenbak en laatst ook een beren bak etc. etc.
Drankjes zijn apart af te rekenen en cafe prijzen (3 eur/glas, rearz flesje 500ml is 3 glazen). Dit gaat echter via tokens die je daar van de organisatoren (of vooraf) kunt kopen. Hapjes echter moeten weer via pin. Er is tussen organisatie en uitbater nogal een gedoe telkens. Met de uitbater is het moeilijk afspraken maken zo lijkt het. Maar als je tokens en een pinpas hebt heb je daar als bezoeker geen last van. Let ook op als je met auto gaat dat de buurt van de lokatie betaald parkeren is maar dat bij de lokatie een stukje prive terrein is waar je niet hoeft te betalen(!). OV is echter wel goed te doen (begrijp ik van bezoekers).

- in Nijmegen is een meeting geweest en die is startende. Daar ben ik nog niet geweest omdat dit te algemeen BDSM/fetisch/ etc. etc. was voor mijn gevoel. Maar ik heb begrepen van anderen dat het wel leuk was.

Oftewel er zijn genoeg meetings en bij alle speelt wel iets waar je rekening mee moet houden. Persoonlijk vind ik die in Utrecht het leukste omdat die op ageplay gericht is en iemand die je bezig houd. Club78 volgt daar dicht op en met de online meeting ook een aanrader. Echter is is het aantal bezoekers vaak wel wisselend. In amsterdam vind ik de lokatie niet echt praktisch mbt auto maar ook te klein voor aantal bezoekers. Daardoor is het vooral een gezellig samen zijn en minder gebaseerd op in little space komen. Aan tafel kleuren op ABDL kingdom was wel leuk maar met de disco lampen zag je niet welke kleur je in je handjes had en hoeveel daarvan op papier was gekomen :giggle::LOL:. Maar op alle evenementen heb ik het naar mijn zin en elk heeft zo zijn eigen leuke dingen. Ook kom je vaak bekenden tegen.

De kalender is actueel. Deze wordt bijgewerkt zodra nieuwe datums bekend zijn :)
De kalender heet bovenin (in ieder geval bij mij) events :). Nadeel wel is dat de data die je in eerste instantie ziet verkeerd zijn zodat je soms een andere datum voor ogen hebt. Dit wordt wel gecorrigeerd (je ziet als je event opent een gecorrigeerde datum) maar is wel lastig soms.

Misschien is het handig om vanuit dit forum deze mogelijkheid ook te adverteren bij de diverse organisatoren of met permissie hun aankondigingen te publiceren. Club78 tekst bijvoorbeeld is een beetje saai bericht in events (hier) terwijl limbonees (mede organisator) op abdlz.nl een berichtje gestuurd heeft met wat je kunt verwachten. En de melding in de agenda op de club78 site is ook vrij standaard maandelijks gekopieerde tekst :confused:. Spargo laat op abdlz.nl vaak ook meer weten over de meeting inhoudelijk wat je niet ziet op de website.

Bovenaan Onderaan