Jullie "perfecte" luier.

Berth

Gewaardeerd lid
Eigenlijk weet iedereen dat de perfecte luier niet bestaat.
Maar daarom toch eens een kleine peiling:
Waar en wat een perfecte luier aan voldoen kan/ moet.
Om hem toch perfect te maken.

Bij deze start ik:

Uiterlijk: Wit met een bedrukte tape zone waar de kaartsymbolen Harten - ruiten - klaveren - schoppen op staan.
Dikte: Semi discreet. Wel onzichtbaar te dragen, maar ook niet flinter dun.
Plakkers: 2 Elastische plakkers met klittenband ( 1 aan elke zijde van de luier.
Matriaal: Dan ga ik toch voor Cotton-feel of Hybride ( plastic met ademende plakkers )
Opname: 3500ml tot 4000ml
Eigenschappen 1): 3-Banen absorptie, verzorgende lotion in de luier om uitslag tegen te gaan.
Eigenschappen 2): Elastische band aan voor en achterkant. Door supersnelle opname en perfecte pasvorm
zullen antilekrandjes niet meer nodig zijn.
Bijzonderheden: Een betere overlapping in de verhoudingen die staat tot Leeftijd / gewichten en omvang.
Waardoor er een betere overstap gemaakt kan worden tussen de grootste baby en de kleinste voor volwassenen.
Wat niet ten koste mag gaan van absorptie en draagcomfort.

Mickey

Forum gebruiker
Uiterlijk: helemaal bedrukt met kindermotief. Liefst met veel klerutjes. Een plakstrip voor de plakkers, zodat die steviger zitten.
Dikte: eentje voor discreet naar je werk of buiten. Maar niet te dun. De ander dik en breed tussen de benen (waggel model) voor avond en nacht.
Plakkers: plakstrips. Minimaal 2 per zijde. Als de luier vrij hoog gedragen word dan misschien zelfs 3 per zijde (6 stuks dus per luier)
Matriaal: Plastic. voor de discrete variant van dat dunne plastic wat je niet hoort en lekker zacht voelt. Voor de niet discrete wat dikker plastic wat kraakt als het vervormt.
Opname: Opname vind ik niet zo belangrijk. De hoeveelheid SAP (super absorbent polymer) echter wel. Ik vind het fijn als een luier een beetje opzwelt en squishy wordt.
Bijzonderheden:
- aan voor en achterkant een stukje stretch op de luier om goed af te sluiten
- gele kleurstof in het plasgebied zodat de luier zichtbaar extra geel kleurt als deze nat is. Niet als een indicator strip maar als vlek die groeit als de nattigheid groeit.

En verder nog:
- luiers zonder beschermende buiten laag om als binnenluier gedragen te worden.

BadABDL

Forum gebruiker
Uiterlijk: schattige ABDL-prints, het liefst iets met roze.
Dikte: zo dik mogelijk, met grote capaciteit, zodat de luier nog meer opzwelt en zwaarder wordt na vochtopname.
Plakkers: 4 stevige plakkers of meer.
Materiaal: plastic, vanwege het onweerstaanbare kraakgeluid.
Absorptie: 6000 ml of meer.
Bijzonderheden: ingebouwde geurstrips met Zwitsalachtige geurtjes (haarlotion/billendoekjes/babyzalf/etc.)

DiaperBoy

Forum gebruiker
Uiterlijk: witte luiers, geen bedrukking!
(Alleen merk bedrukking)

Dikte: goed dik zodat ik voel dat ik er 1 om heb!

Plakkers: 4 in totaal, blauw van kleur! (2 per kant)

Matriaal: cotton feeling!

Absorbsie: 4000 ml!

Bijzonderheden: Moeten 1 of 2 gele lijnen op zitten die duidelijk verkleuren bij plassen!
Dan weet ik hoe goed de luier is gebruikt en of hij nog wat kan hebben!

Mijn keus, de Abena Abri Form XL4!
583.jpg

Bovenaan Onderaan