Forma Care comfort super M.

Berth

Gewaardeerd lid
Hier is weer een luier-test van mijn hand.
Vind het gewoon leuk en interessant om zo nu en dan naast mijn
vertrouwde merken eens nieuwe te testen. Dit houdt je ook een beetje
op de hoogte van eventuele vernieuwingen op luier gebied.

Ditmaal heb ik weer een Forma Care luier getest.
In een voorgaande was dit een Forma care comfort X-plus in de maat small.
Dit keer is het een Forma care comfort super in de maat medium.

Het uiterlijk van de luier is vrij simpel en neutraal;
Een kleur over de gehele luier, in het geval van dit type en maat een soort van licht blauw.
De luier sluit met 4 dubbel laags plakkers wit/ blauw. Al waar je de blauwe laag als eerste op
de luier plakt, mocht her plakken nodig zijn haal je het witte deel los en her plak je hem.
De blauwe los maken zal resulteren in het scheuren van de luier. Het draagcomfort mag er zijn
door een elastische band voor op de luier geeft dit net wat extra comfort ook is de luier niet al te dik.

De luier is niet echt dik, maar kan toch goed wat plas verwerken. zeker wanneer je meerdere kleinere
plasjes erin doet als wat grotere in een keer. Zelf had ik door de avond en nacht heen wat kleinere erin
gedaan en begin van de ochtend de ochtend plas. Dit is allemaal in de luier gebleven. Wel is hier een
kleine kanttekening: wanneer de luier droog is gaat een plas er gewoon in, naar mate hij natter wordt duurt
het wat langer voordat al het vocht in de luier getrokken is. Ook heb ik niet iets van een vochtindicator
kunnen ontdekken.

Ook over de discretie heb ik een klein issue ondervonden, in de nacht onder mijn pyjama,
dus aan de ene kant is het dan verwaarloosbaar. De luier is vrij dun/ van plastic dit zou misschien
wel discretie moeten bieden. Maar door het type plastic maakt de luier wat geluid. Onder een pyjama
is hij te horen/ niet te zien. Hoe dit onder een spijkerbroek in het openbaar is weet ik ( nog ) niet.

Absorptie: ++++0 ( absorptie is goed, maar duurt even wanneer de luier al nat is )
Uiterlijk: ++++0 ( simpel een kleur niet te druk )
Discretie: +++00 ( Discutabel punt, wel dun maar, je zou de luier kunnen horen)

Bovenaan Onderaan