Ervaring nieuwe locatie Crèche Bébé

Kruimeltje

Forumleiding
Sinds november 2017 was 19 januari 2019 weer mijn eerste keer CBB.
Het eerste wat opviel was dat de locatie nieuw is.

Zelf ben ik met de auto naar Den Haag gegaan en parkeren was geen probleem. Het is wel betaald parkeren tot 00:00. Mocht je gratis willen parkeren kan dit een stukje verderop en dan moet je een klein kwartiertje lopen.

Stiekem best zenuwachtig om na zo'n lange tijd weer naar Crèche Bébé te gaan stapte ik uit de auto en liep ik de straat in naar het adres: Thomsonlaan 107A. Eerst was ik zoekende, want er was een nummer 107 én 107A, maar beide deuren zijn van hetzelfde pand bleek later.

Hierdoor was ik een beetje verward, maar bij binnenkomst werd ik gastvrij ontvangen door Ron die achter de balie zat. Hij zag dat ik een beetje zoekende was en bevestigde direct dat ik aan het goede adres was "je bent komt toch voor de luierclub Crèche Bébé?" ik knikte verlegen en werd vervolgens naar binnen geleid.

Wat overigens opvalt is een 'zwembadgeur' die je tegemoet komt zodra je naar binnen stapt. Dit is ook niet zo gek, want er is ook zwembad.

Met naar binnen leiden kreeg ik een sleutel voor een locker en een bonnetje voor de consumpties. Vervolgens werd ik wegwijs gemaakt naar de ruimte met lockers. Met naar de kluisjes gaan kwam ik al andere mensen tegen - die mij verder hebben geholpen om er de weg te vinden.

Okay, jas is in de kluis en ik had verder geen dingen bij om mezelf om te kleden, wat in een kamer naast de ruimte waar de kluisjes zijn mogelijk is. Het is trouwens mogelijk om de kluissleutel bij de receptie in te leveren - dan hoef je 'm niet in je luier op te bergen ;)

Vervolgens ben ik door te vragen aan anderen wegwijs gemaakt naar de ruimte waar iedereen zit: hiervoor moet je naar beneden. Eenmaal beneden zie je een bar waar je aan kan zitten, er lag een mat zoals gewend bij de vorige locatie en tegenover de bar is een grote zithoek met comfortabele banken.

Wat opviel is dat er veel jongeren zijn en de sfeer super gezellig is!
Even halverwege de avond kregen we een rondleiding door het pand, die trouwens echt super groot is!
Er zijn nog twee verdiepingen omhoog en daar zijn 'speelkamers'. Maar deze zijn (nog) niet voor ons beschikbaar evenals het zwembad.

Drankjes bestellen kan aan de bar voor €2.50 per stuk. Deze hoef je niet direct af te rekenen, maar worden op je bonnetje geschreven die je achter de bar kan laten. Het afrekenen is pas aan het einde van de avond. De entree bedraagt 10 Euro plus twee consumpties dus minimaal €15. Maar dat is de gezellige avond zeker waard!

Voor de rokers is er trouwens ook een 'rookhok' binnenpands.

Na de rondleiding nog even bankgehangen en je maakt er ook erg snel contact. Je komt alleen en verlegen binnen, maar dat wordt al snel goedgemaakt na wat leuke gesprekken te hebben gehad - die echt over van alles kunnen gaan.

Kortom, een super geslaagde avond en leuke ervaring rijker.
Voor mensen die nog niet de stap hebben durven zetten: het is zeker de moeite waard!

Bovenaan Onderaan