Dailee Slip premium Maxi XS/S

Berth

Gewaardeerd lid
Het heeft wat tijd gekost, maar ik heb ze uiteindelijk gevonden.
De Dailee slip ( luier ) premium maxi XS/S. hierbij een verslag review ervan.

Twee dingen vallen eigenlijk gelijk op als je de luier uit zijn pak haalt.
*) Hoe dun de luiers eigenlijk zijn voor een maxi absorptiegraad.
*) Dat de fabrikant er een vreemde maattabel op heeft.
Zo overlappen extra small, small en een deel van medium zich tot een luier.
Dit komt door de rekbare delen in de zijvleugels en plakkers.

Dailee slip premium maxi is een cotton-feel luier. De luier is dus vrij dun.
Hierdoor is deze discreet te dragen, ook als je wat meer bescherming nodig hebt.
De luiers zijn wit van kleur en er staan een soort van bloemmotieven / kransjes op de luier.
Verder loopt in het midden een gele lijn. Dit is de vocht-indicator welke blauw wordt wanneer
de luier nat is; en vervangen dient te worden Daar naast staat de naam - type - en maat omschreven.
Ik heb bij deze de maat XS/S gedragen welke gaat qua omvang van 38cm / 105cm,
Let op!! Dailee heeft dus een andere maatvoering als we van andere merken gewend zijn.

Als je de luier open vouwt zie je nogmaals dat de luier vrij dun is en een soort van
kleine nopjes op het absorberende deel heeft. Dit doet me iets of wat aan een oude
Huggies denken. Ook heeft deze luier de wel bekende antilekrandjes. Over de sluitingen
van de luier. Aan beide kanten van de luier zitten voor en achter twee vleugels van een dun
ademend materiaal. Op de achter vleugels bevinden zich 4 klevers met een klittenband achtige laag
erop. Deze zijn aan de voorkant van de luier op de vleugels aldaar vast te maken. Dit kan meerdere
keren plaats vinden. Door het elastische deel van/ in de achter vleugels kan je de luier wat strakker
vast maken en komt het draagcomfort ten goede. Door het materiaal van de ademende vleugels
en de klittenband plakkers trek je de luier niet stuk als je moet her plakken.

Ondanks het dunne van de luier stond ik toch te kijken wat er aan plas in ging.
Dailee maakt gebruik van het drylock technologie. Wat vocht snel absorbeert, deze luier kont twee flinke plassen
met gemak aan zonder te lekken of een vochtig gevoel te geven.
De luier blijft ook nat in model en gaat niet hangen. Wel kan het zijn dat wanneer de luier al nat is.
Het iets langer duurt voor een eventueel tweede ( of derde ) volledig in de luier is geabsorbeerd.
De antilekrandjes in de luier bieden ook bescherming tegen het doorlekken van ontlasting.

Kort gezegd Dailee heeft een aparte maat dit kan voor maar ook nadelen hebben.
De luier is vrij dun maar kan wel goed wat aan. als discreet een pre is, dan is dit een prima luier.
Als je toch meer voor het dikke gevoel wilt gaan,, Kies wat anders.

Absorptie: ++++0 ( maar voor overdag en nacht goed te dragen )
Uiterlijk: +++++ ( mooie witte luiers zonder poes/ pas )
Discretie: +++++ ( Een goede discrete luier )

Bovenaan Onderaan