Attends slip classic 10M

Berth

Gewaardeerd lid
Een nieuw jaar een nieuwe review.
Dat maal heb ik de Attends slip classic 10M gedragen en getest.

Waar vele merken over gaan op cotton-feel luiers en ernaast ook weer
een plastic lijn erbij doen; Heeft ook Attends zoiets gedaan.
Ze hadden al een Active lijn een plastic buitenzijde met ademende banden
als zijnde kleefstrips. En gewoon een slip "regular" lijn welke cotton-feel zijn.
Nu hebben ze dan de slip classic welke plastic buitenzijde heeft met ademende vleugels.

De luiers is geheel wit met op de buiten kant geschreven de maat - type en merknaam.
Verder loopt er over de midden van de luier een dubbele vocht/ natheid indicator
Deze gaat van geel naar blauw als de luier nat wordt. De luier is gemiddeld dik.
Maar zwelt wel op als hij nat wordt, dit kan de discretie beïnvloeden. De luier sluit met
4 dubbele kleefstrips een blauwe onder en witte boven. De blauwe wordt op de luier geplakt
en de witte kan gebruikt worden voor eventueel her plakken en na gebruik de luier dicht
te plakken. Wanneer je het blauwe deel los trekt zal dit resulteren in scheuren van de luier.

Van binnen is het absorberende deel geheel wit met een soort van lijnen erin,
reden van dit geen idee. Wel is midden goed te zien waar verschillende lagen van absorberend
materiaal zit. Wat ik al melde is het absorberende deel gemiddeld dik, maar zwelt wel op
als de luier gebruikt wordt. Wel voelt de luier vrij snel weer droog aan. Qua absorptie ben ik
er voor overdag en nacht wel te spreken over, 3 goede plassen gaan er wel in.
Al is na een derde plas verschoning wel echt nodig en zeker geen extreme druk er meer op brengen.
Want dit resulteert als de luier vol is in lekken. Ook ontlasting blijft door de antilekrandjes in de luier.

Overal is het wel een goede luier voor de dag en nacht. Ook al is het een plastic luier je hoort
hem niet, wel moet met de dikte; zeker wanneer nat rekening houden dat de luier opzwelt
en eventueel zichtbaar zou kunnen zijn.

Absorptie: ++++0 ( goede absorptie en oke voor een nr #2 )
Uiterlijk: +++++ ( simpel witte plastic luier )
Discretie: +++00 ( zwelt wat op wanneer nat, misschien dan zichtbaar )

Bovenaan Onderaan