AB/DL & Privacy Online

Kruimeltje

Forumleiding
Wij AB/DL’ers hechten over het algemeen waarde aan onze privacy en willen voorkomen dat anderen achter onze geheime fetisj komen. In dit artikel zullen wat tips worden beschreven om te voorkomen dat een ABDL-account gelinkt wordt aan jou als persoon en hoe je de opslag van cookies kunt vermijden.

E-mail & accountdetails
Om anoniem te blijven is het van belang om voor ABDL-gerelateerde activiteiten een ander e-mailadres te gebruiken dan die je voor privédoeleinden gebruikt. Dit klinkt vanzelfsprekend, maar het komt nog veel voor dat mensen zich aanmelden met een e-mailadres met voor- en/of achternaam erin verwerkt. Verder is het ook regelmatig voorgekomen dat we e-mailadressen tegen zijn gekomen die zijn gelinkt aan social media zoals Facebook. Ondanks dat het gebruik van een losstaand e-mailadres voor ABDL-doeleinden algemeen bekend is, hebben we mede door deze ontdekkingen de e-mailfunctie op ABDLforum uitgezet. Alleen administrators en moderators kunnen het e-mailadres van leden zien. Wees verstandig en gebruik een nieuw en discreet e-mailadres voor online fetisj gerelateerde activiteiten samen met een (gepaste) gebruikersnaam op het forum en andere platforms. Plaats geen telefoonnummers of links naar persoonlijke (non ABDL social media) op het forum of in de chat. Dit is A) hier verboden, ook als het een speciaal nummer voor ABDL-doeleinden is en B) gooi je daarmee direct je identiteit bloot voor heel veel mensen. Een telefoonnummer of iets dergelijks stuur je privé, als je dit toch via een site wil delen.
Lees ook het privacybeleid van ABDLforum.

Privénavigatie
Het is mogelijk om ervoor te zorgen dat ABDLforum geen sporen achterlaat op computer, telefoon of tablet. Dit is zeker handig als je gebruik maakt van een device die door meerdere personen in huis wordt gebruikt; dan wil je niet dat iemand in de geschiedenis of tussen de cookies abdlforum.nl ziet staan. Met het gebruik van de privénavigatie van jouw browser worden de bezochte websitepagina’s niet opgeslagen én de cookies van de bezochte websites direct verwijderd na het sluiten van het privénavigatiescherm. Per internetbrowser is de naam voor privé navigeren verschillend.
Hieronder zal voor de meest gebruikte browsers worden beschreven hoe je in privémodus websites kan bezoeken.

Internet Explorer/Edge – InPrivate
Bij Internet Explorer en Microsoft Edge werkt de privénavigatie hetzelfde.
Instellingen en Meer rechts bovenin > Nieuw InPrivate-venster. Of, doormiddel van de toetsencombinatie: Ctrl+Shift+P
Klik hier voor meer informatie hoe je een Inprivate venster kan openen en klik hier voor meer informatie om de huidige cookies te beheren in Microsoft Edge en Internet Explorer.

Mozilla Firefox – privévenster
Menuknop rechts bovenin > nieuw privévenster (New Private Window). Of, doormiddel van de toetsencombinatie: Ctrl+Shift+P
Klik hier voor meer informatie hoe je een privévenster kan openen en klik hier voor meer informatie om de huidige cookies te beheren in Firefox.

Chrome – incognitovenster
Instellingen en Meer rechts bovenin > Nieuw incognitovenster. Of, doormiddel van de toetsencombinatie: Ctrl+Shift+N
Klik hier voor meer informatie hoe je een incognitovenster kan openen en klik hier voor meer informatie om de huidige cookies te beheren in Chrome.

Safari – Privévenster
Archief links bovenin > Nieuw privévenster
Klik hier voor meer informatie hoe je een privévenster kan openen en klik hier voor meer informatie om de huidige cookies te beheren in Safari.

Opera – Private Window
File > New Private Window (Nieuw privévenster). Of, doormiddel van de toetsencombinatie: Ctrl+Shift+N
Klik hier voor meer informatie hoe je een privévenster kan openen en klik hier voor meer informatie om de huidige cookies te beheren in Opera.

Tracking
Tracking is een onderwerp wat steeds vaker ter sprake komt. Je zoekt via een zoekmachine naar schoenen en vervolgens krijg je even later op allerlei websites die je bezoekt reclame's voor je neus met aanbiedingen over schoenen. Hoe weten zij dit toch?
Het verzamelen van jouw zoekopdracht gebeurd door middel van tracking-cookies. Deze houden jouw zoekacties bij en zorgen voor gepersonaliseerde advertenties. Over het algemeen is tracking onschuldig, maar het is wel iets om over na te denken. Door de trackink- of third party-cookies kunnen partijen een 'profiel' opzetten om zo de beste reclame's te laten verschijnen waarin je geïnteresseerd bent. Wil ik dat die sites weten wat ik allemaal opzoek?

Het is ook mogelijk om tracking tegen te gaan. Dit kan met extensies zoals Privacy Badger, uBlock of Ghostery. Wanneer je deze hebt geïnstalleerd zullen de tracking cookies worden geblokkeerd, net zoals AdBlock doet met advertenties, als je een website bezoekt die deze bevat.

Ook is er een zoekmachine die geen gegevens van je bijhoudt, in tegenstelling tot Google die alles wat je doet op het internet probeert te volgen. DuckDuckGo is de zoekmachine om je te helpen tracking tegen te gaan. DuckDuckGo gebruikt de database van Bing/Yahoo om zoekresultaten te weergeven. Echter, volgt deze zoekmachine je niet.

Verder is er de mogelijkheid om gebruik te maken van de Brave browser. Zonder extra extensies nodig te hebben, wat wel het geval is bij de andere browsers, blokkeert Brave alle advertenties en trackers op de websites die je bezoek, wat zorgt voor een snelle en privacyvriendelijke surfervaring op het internet. Daarnaast slaat Brave ook geen gegevens van haar gebruikers op, wat de andere browsers wel doen. Als extra feature upgrade Brave 'onveilige' (HTTP) websites die je bezoekt naar HTTPS. Ze claimen de meest veilige, privacy vriendelijke en snelste (open source) webbrowser te zijn.

basabdl

Forum gebruiker
Mooi stuk!

Mischien een idee om ook een stuk over het blokeren van trackers toe te voegen?
Die verzamelen data over je surfgedrag op een website, vaak onschuldige info, maar partijen als een Facebook en  dergelijke hebben er een handje van om wat meer dan nodig te verzamelen.
Gebruik zelf Privacy Badger, maar er zijn ook andere zoals Ghostery die ook prima werken.

Kruimeltje

Forumleiding
basabdl zei:
Mooi stuk!

Mischien een idee om ook een stuk over het blokeren van trackers toe te voegen?
Die verzamelen data over je surfgedrag op een website, vaak onschuldige info, maar partijen als een Facebook en  dergelijke hebben er een handje van om wat meer dan nodig te verzamelen.
Gebruik zelf Privacy Badger, maar er zijn ook andere zoals Ghostery die ook prima werken.

Goede tip!

Daar zal ik mezelf dan even in moeten verdiepen. Mocht je hier zelf al best wat vanaf weten, mag je het ook hier posten en plaats ik het erbij in het artikel. :)

Ares

Forumleiding
Zelf gebruik ik ook ghostery op m'n pc. Je hebt gewoon een aantal grote partijen die heel 'agressief' zijn als het gaat om trackers, vooral Facebook en Google.

Is ook één van de redenen om geen like/share buttons toe te voegen en niet te laten linken naar Instagram zoals dat nu met fetlife bijvoorbeeld wel kan.

basabdl

Forum gebruiker
Bits of Freedom heeft er een helder stuk over geschreven wat mischien interesant is.

Maar in het kort; als je op Zalando.nl naar een broek zit te kijken, weet bijvoorbeeld een Facebook wat jij op Zalando aan het doen bent door de like button.
Hierdoor kunnen ze natuurlijk die mooie broek adverteren. Maar weten ze tegelijkertijd ook alles wat je doet op alle websites met bijvoorbeeld zo'n like button, wat natuurlijk heel simpel aan jou account te koppelen is. Dus zelf blokeer ik dat liever omdat je nooit 100% zeker weet wie je met welke intenties volgt.

Brightto

Forum gebruiker
Hoi allemaal,

Zelf ben ik nogal bezig met privacy in mn normale leven, dus al ik hier ben word ik helemaal voorzichtig met hoe ik alles doe.

Kruimeltje had in me in de chat gevraagd om een stukje te schrijven, dus hierbij!

Standaard heb ik uBlock, met een aantal privacy gerichte blocklists. Dit voorkomt dat mijn firefox verbinding maakt met sites als twitter, facebook, google analytics, etc. met andere woorden, alle trackingsite.

Daarnaast kan ik HTTPS Everywhere aanraden, deze zorgt ervoor dat je alle sites HTTPS gebruikt. Dit is al veiliger als niet HTTP variant.

Voor het browsen naar hier gebruik ik vaak TOR, dit is een open source programma dat je het internet laat gebruiken, maar het gebruik, indien goed gedaan, annonimiseerd. De admin's zien niet meer je echte IP, nadeel is dat sommige tor IP's geblokkeerd zijn omdat andere gebruikers ook TOR gebruiken geblokkerd zijn.

Zoals eerder aangegeven maak een apart email adres aan, dit kan gmail zijn maar dan heb je google die je tracked en mocht je keer vergeten 2x uit te loggen blijft deze in je account lijst staan.
Mijn advies: protonmail.com, een zwitsers bedrijf (dus privacy zijn ze zelf ook bezorgd over) en ze claimen je niet te tracken, en is zeer veilig opgezet. Aangezien je dan bij 2 providers je email hebt is het moeilijker om het naar jou te herleiden

Om TOR en verschillende email adressen werken alleen als je ook 2 compleet verschillende gebruikersnamen hebt.

Mocht je echt ver willen gaan, gebruik een random woorden generator (en tadaa brightto is ontstaan)

Bij vragen wees niet bang om ze mij te stellen, in de chat, of via een pb (als dat hier al mogelijk is)

Groetjes Bright

Brightto

Forum gebruiker
Discreetie (Of iets in die richting)

Voor iedereen die hier wel eens zit op zn werk, maar liever geen ABDL in zn tabbladen heeft staan voor als de baas toevallig staat mee te kijken.

Titel van het tabblad. Download tampermonkey en installeer het volgende script: https://pastebin.com/2EQbbAnC
Dit scriptje haalt ABDL gerelateerde dingen weg uit de titel, je kan zelf dingen toevoegen aan de lijst met dingen die hij er uit moet filteren.

Je kan wel statisch de titel hebben, maar dat is lastig met navigeren, dan kan je dit gebruiken: https://pastebin.com/yHcCpWu8

Voor de grote banner/titel boven aan elke pagina, voeg in uBlock onder mijn filters het volgende toe:
abdlforum.nl###top

Verwijderen Luier v/d week (is misschien niet handig dat andere luiers op je voorpagina zien staan)
Voeg toe aan onder mijn filters in uBlock
abdlforum.nl###scriptbox_Luiervandeweek

Dit zou veel dingen moeten filteren

Kruimeltje

Forumleiding
Update: Stuk over tracking toegevoegd :)

[member=104]Brightto[/member] 
Een TOR-browser zorgt ervoor dat je helemaal anoniem bent (IP adres wordt verborgen), maar is ook minder veilig dan de reguliere browsers. Als je echt helemaal anoniem plus veilig wil browsen zonder tracking, kan je ook de Brave browser in combinatie met een VPN gebruiken.

Bovenaan Onderaan